torsdag den 20. september 2018

virkeligheden banker på døren

Anden del af mit lille august-tilbageblik, får I her. Den dårlige samvittighed over udeblivende motivation til at foretage mig noget praktisk er ligesom blevet erstattet af en erkendelse og accept af, at det ikke bliver anderledes, og at det er okay. Det er skrevet d. 26. august.
Noget om sommerferiestemning og blomstrede bryster
4 uger. 28 dage er der gået, siden jeg afleverede den opgave, jeg venter på at få at vide, om er god nok. Jeg havde faktisk troet, at jeg på nuværende tidspunkt ville være utålmodig og nervøs, men det er jeg faktisk ikke. Jeg nyder bare, at jeg lidt endnu kan nyde godt af, at jeg endnu ikke kan kalde mig cand.mag sådan for alvor, for så kan jeg jo i virkeligheden ikke skrive det på mit CV endnu, og så kan jeg jo i princippet godt vente lidt med at se virkeligheden i øjnene. Ikke? I hvert fald indtil engang i næste uge, hvor jeg har mit første møde i a-kassen. Så langt, så godt!
I stedet for at stresse over alle de ting jeg kunne og burde fortage mig, har jeg besluttet mig for at embrace den sommerferiefølelse, der sidder i mig lige nu. Vejret er for en gangs skyld varmt og solrigt, og jeg  har tænkt mig, at den største bekymring, jeg kommer til at udsætte mig selv for i dag, bliver at vælge, hvilke køleskabsmagneter, jeg skal investere i, når jeg om lidt dribler ned og tjekker den nye Søstrene Grene-butik ud nede i Nørrebro Bycenter. Det skulle være lige til at overkomme, tænker jeg – især fordi jeg allerede har forelsket mig i en flot, lyserød én, så det er kun de to andre, der stadig er up in the air ;-)
Hele den sidste uge har jeg faktisk været rigtig god til at give min dårlige samvittighed fingeren, og skrue op for alt, der hedder sommerferiehygge. Jeg har fortæret op til flere is og flere kilo bland-selv-slik, alt imens jeg har slugt en helvedes masse afsnit af den der norske serie, SKAM, som alle snakker om (ja, jeg vil også gerne være Noora, omg!) og en god portion af Viaplays udvalg af drama- og krimifilm. Og for at det ikke skal være løgn, tilbragte jeg flere timer i Søndermarken i går – på langs, på et tæppe. Slet ikke værst! Dog resulterede det i nogle meget mærkelige tanlines, jeg ikke lige havde set komme…
Sagen er den, at jeg har en ret fin buksedragt med åben ryg, som er virkelig grim, hvis man bærer en bh indenunder. Derfor klikkede jeg for et par måneder siden en pakke nipple patches hjem fra ebay. Dem klaskede jeg så på brysterne i går og hoppede i min buksedragt. Efter nogle timer i solen, samt lidt forskellige andre gøremål rundt omkring i byen, kom jeg om aftenen hjem og tog de gode klistermærker af min krop, blot for at finde ud af, at de blomsterformede (!!!) nipple patches åbenbart er væsentligt mere UV-beskyttende end den meget tynde og luftige buksedragt, hvorfor jeg på en semi-solbrun krop havde en meget hvid blomst rundt om hver nipple. Haha!
Nok om det!
Konklusionen må være, at jeg har det ret fedt. Jeg hygger mig med lige præcis det, jeg har lyst til, og klemmer det sidste ud af den sommerferie, der kan slutte når som helst, hvorefter virkeligheden banker på døren. Det skal nok blive både spændende og udfordrende, men for nu vil jeg læne mig tilbage og nyde, at jeg i hvert fald i dag kan gøre, hvad der passer mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar