torsdag den 20. september 2018

PINTEREST

Okay, måske er jeg bare helt vildt meget bagud, men jeg har altså først liiige opdaget det nye sociale medie, Pinterest. Jeg har forsøgt at sætte mig ind i idéen bag siden, og har de sidste dage fået pin’et en masse inspirerende billeder på min opslagstavle. Faktisk synes jeg, at det er meget hyggeligt at sidde og kigge en masse billeder igennem, men jeg har også en mistanke om, at det kan gå hen og blive det helt store tidsfordriv (endnu en overspringshandling, der kan tages i brug i stedet for at foretage sig noget fornuftigt…) 
Men det er da helt sikkert lækkert at have et sted, hvor man kan blive inspireret inden for stort set alle områder, og hvor man også har mulighed for at samle det hele på ens personlige opslagstavler. Det er vist nok meningen, at man skal lave flere opslagstavler, for at kunne holde orden i de ting man pin’er, men indtil videre har jeg kun lavet én, hvor jeg pin’er alt det, der inspirerer mig – ligegyldigt hvilken kategori de forskellige billeder hører under. 
Måske deler jeg det op på et tidspunkt – det skal jeg ikke kunne sige. Lige nu giver det bare mest mening for mig at have det hele samlet i et stort virvar af inspiration. Dog pin’er jeg ikke udelukkende ting, der inspirerer mig. Jeg pin’er også ting, jeg synes er sjove, flotte eller søde – stort set alt, jeg lige finder interessant i et givent øjeblik.

Hvis I har lyst, skal I være meget velkomne til at tjekke min opslagstavle Alt og intet ud. I kan finde den lige her. Egentligt minder idéen umiddelbart meget om idéen bag Tumblr, hvis I spørger mig. Alligevel giver det mening for sådan en som mig at have en Pinterest-bruger ved siden af min Tumblr-bruger, da det aldrig har været min intention at benytte Tumblr til andet end at vise mine egne billeder frem. Jeg har altså aldrig benyttet mig af Tumblrs funktion, hvor man kan reposte andres posts, som jo ellers er lidt det samme som det at pin’e noget på Pinterest. Jeg kan godt lide at holde tingene adskilt.
Har I en Pinterest-bruger? Og hvad er Jeres erfaringer/meninger omkring sitet? I må forresten meget gerne skrive Jeres brugernavn til mig i kommentarfeltet, så jeg kan følge Jer – jeg har nemlig ikke så mange profiler, jeg følger derinde, da jeg kun lige er startet. Jeg glæder mig til at se, hvad der inspirerer Jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar