torsdag den 20. september 2018

sandheden

Kender I det der med, at skabe og skuffer altid er fuldstændigt rodede til, og at intet er til at finde, når man rent faktisk skal bruge det? Sådan er det tit herhjemme. Alt for mange ting på alt for lidt plads. Eller i hvert fald alt for meget tøj i alt for lille skab.
Og det er jo ofte sådan med ting, som man har enormt meget af, at halvdelen af det sjældent (læs: aldrig) tages i brug. For eksempel har jeg op til flere bluser hængende i mit skab, som jeg højst har haft på to gange. Og det er vel at mærke over et halvt år siden. Alligevel synes jeg ikke, at det vil være passende at kyle dem i den sorte sæk med gammelt tøj, som forvises til det mørke, usle loftrum, hvor meget af mit andet tøj havner, når det ikke er blevet brugt længe. For de her ting er jo (næsten) helt nye og ubrugte.
Derfor sad jeg i morges og tænkte, at der måtte være en anden løsning på mit for-meget-tøj-i-skabet-problem. Enten skal jeg begynde at gå i det tøj, som ligger og samler støv – for så har jeg i det mindste en god grund til ikke at skille mig af med det. Men sagen er den, at meget af det tøj, jeg ikke bruger, bruger jeg ikke, fordi det enten ikke passer heeelt i størrelsen eller fordi det i det hele taget bare ikke sidder pænt på mig. Så løsningen med at bruge tøjet, er nok ikke så hensigtsmæssig.
Efterfølgende gik det op for mig, at jeg er nødt til at se sandheden i øjnene. For hvis jeg ikke kommer til at gå i tøjet, er jeg nødt til at skille mig af med det. Men altså ikke på den måde, der involverer sorte sække og loftrum. Nej, for hvis jeg ikke kommer til at gå med det, er der da sikkert andre, der kunne gøre det i stedet. Selvom jeg har købt den ene bluse i en størrelse for lille, og selvom jeg ikke har noget, der passer til den anden, er der jo sikkert et andet menneske derude, som vil få stor glæde af mine aflagte fejlkøb!
Med denne åbenbaring besluttede jeg mig for at oprette en Instagram-konto, hvor jeg sælger ud af de ting, jeg ikke selv får brugt så meget som de fortjener. Der vil være alt fra smykker og tøj til neglelak – det er i hvert fald de ting, jeg indtil videre har fået sat til salg ;-)
Hvis I er interesserede i at byde på nogle af tingene, eller hvis I bare vil følge med i, hvad jeg skulle finde på at kassere i fremtiden, skal I være mere end velkomne til at smutte ind forbi kontoen, der går under navnet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar