fredag den 3. august 2018

Det der Mors Dag..


Jeg er fan!
Det er 3. Mors Dag, hvor jeg er nogens mor, og hvor er det altså bare en hyggelig mærkedag! Nu er rollingerne jo endnu for små til selv at finde på noget som helst, men deres vidunderlige far sørger for, at jeg får en helt speciel dag.
I år fik jeg en smuk buket blomster og en kurv med en masse lækkerier.. Og så tog han begge børn i morges, så moren kunne sove helt til kl. 10! Det var tiltrængt og hvor var det bare dejligt!
Dagen idag er faktisk et helt kompot af mærkedage. Vi har nemlig også årsdag idag! Nu var vi jo på kærestetur i onsdags, så vi havde snydt og havde fejret dagen på forhånd, men alligevel er det lidt hyggeligt at tænke på, at vi nu har været sammen endnu et år. Tiden går stærkt!
Det er også lidt på den kedelige konto, for idag er det 11 år siden min bedstemor fik fred. Jeg tænker på hende hvert år. Lidt tilfældigt fælder det jo så sammen med vores årsdag, men lige i år var det så også på mors dag. Jeg var ikke forbi kirkegården, men jeg har tænkt meget på hende. Og på min mormor. 2 fantastiske og stærke kvinder, som på hver sin måde har været med til at forme mig, og som stadig gør, selv om de desværre ikke længere er hos os. Og jeg har tænkt på min egen mor.
Fordi, efter jeg selv er blevet mor, sætter jeg så utroligt meget mere pris på min egen mor. Jeg har brug for hende på en helt anden måde. Nogle perioder mere end andre, men hun er (og har altid været) uundværlig. Bevares, det har jeg absolut glemt at sætte pris på som teenager, hvor hele verden ragede mig en høstblomst, men jeg håber hun ved, hvor højt jeg elsker hende, hvor stolt jeg er af hende og hvor meget hun betyder for mig.
Min mor er nemlig sej! Hun er grundpillen i vores familie, hun kan klare ALT i verden og hun er samtidig også kærlig, tålmodig og bare.. Ja, hun er bare helt som en mor er bedst. Og så er hun lykkeligvis MIN mor!
Om man har en mor at fejre en dag som idag, om man er nogens mor, som bliver fejret – eller om man må nøjes med at sende mange kærlige tanker og savn ud i universet, så synes jeg at det er en vigtig dag. Bare lige at stoppe op et øjeblik og om ikke andet sende en tanke afsted. Fordi.. Vi er et produkt af vores forældre, uanset hvilken familesammensætning vi kommer fra. Så om ikke andet et tak afsted, fordi vi er blevet skabt og født ind i den her fantastiske ting, vi kalder livet.
Dette indlæg er helt og aldeles dedikeret til min mor, min evige støtte, min urokkelige klippe og mit store forbillede! Mor, jeg elsker dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar