mandag den 1. april 2019

Stilen fra 80’erne

80’er udklædning samt 80’er tøj er undertegnede totalt henrykt over. Lille jeg holder så vildt af det, at jeg reelt indkøber en stor part af garderobens 80’er tøj blandt 80’er kostumer og 80’er udklædning hos online udklædningsbutikker. Sådanne udklædningshops fører ofte  neonfarvet fashionabekt tilbehør som fx hotpants, benvarmere og strømpebukser.

Undertegnede klæder mig tit i 80’er tøj og har indrømmet fra tid til anden haft mad og fest der har temaet 80’er kostumer, 80’ tøj og 80’er udklædning . Moi er dog ikke den eneste der er præget af denne passion. Min 17 måneder ældre søster er lige på samme måde – at undertegnede har det fra Ruth, at jeg elsker 80’er tøj, i det tøsen igennem store dele af teenageårene havde 80’er udklædning samt 80’er kostumer på både til sjov og ballade og hverdag. Nogle gange i total 80’er udklædning og nogle gange blot med brug af udvalgt tilbehør.
Stilen fra 80’erne med rulleskøjter og masser af kulør er jeg vild med. Jeg er begejstret for, hvis mine veninder er hundrede % i monokrom, at jeg så hopper i 80’er tøj med rigeligt med farver. Flere af mine venner har sagt at mit tøj ligner 80’er udklædning – og det er hyppigt  80’er kostumer, undertegnede benytter, som følge af at kostumerne er prisvenlige og et enkelt alternativ til at købe i genbrugs-butikker, der almindeligvis ikke sælger sandt 80’er tøj. Det er ret bekvemt at erhverve garderobens 80’er kostumer online og de sende kostumerne måske næste dag. Og har undertegnede trang til at trække i andet end 80’er tøj for 80’er tøj skulle komme så sælger de faktisk ret meget  kluns  fra øvrige tider i 90’erne. Og utallige strålende selskabskjoler, som mine kammerater lovpriser. Et par af bedste veninderne har skal det lige siges også selv erhvervet sig lidt 80’er udklædning som fx sjove uv-briller plus armbånd i neon, så min 80’er tøjstil smitter af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar