mandag den 1. april 2019

Kanotur og naturfotografering

Kanotur og naturfotografering


I min barndom var jeg med min familie på kanotur Gudenåen i sommerferien hvert år. Som ung var jeg tillige af sted med folkeskolen. Det helt særlige ved hver og en af kanoferierne er de utallige minder om en sommer spækket med fællesskab såvel som udfordringer i den smukke midtjyske natur. Fra tiden i vores kanoer på søerne fra Fladbro til Tørring eller ned af Gudenåen samt tilstødende vandløb og de rare aftener når vi gjorde ophold på bredden af søen eller åen. Jeg kan tilmed til stadighed mindes den meget fantastiske følelse, da jeg for allerførste gang fik chancen for at padle i en kano Gudenåen.



Aktuelt er det faktisk ret lang tid siden, at jeg sidst var på kanotur omkring Gudenåen. I mellemtiden er jeg blevet færdiguddannet, har fået drømmejob og en dejlig husbond. Forrige år fik vi desuden vores skønne søn, som nu faktisk er så forholdsvis stor, at jeg var startet med at overveje, om næste sommer var det optimale tidspunkt til at tage min familie med i en kano ned af Gudenåen. Forrige onsdag traf vi den endelige beslutning over et enkelt glas vin med min kæreste sidst på aftenen. Det fører mig til, at jagten aktuelt er gået ind på et billigt sted med kanoudlejning Gudenåen. Jeg tænker også, at et kajak- og kanoudlejningssted i nærheden af Tørring eller Fladbro ville være lige så godt.

Det, jeg fisker efter, er i den anledning, om der eventuelt er en eller anden herinde, der har kendskab til et godt sted med kajak- og kanoudlejning Tørring eller allerbedst kanoudlejning ved Gudenåen eller alternativt Silkeborgsøerne? Det må også helst være sted med udlejning af kanoer, der har et tilbud på en kanoferie på søerne ved Silkeborg og Gudenåen specielt til familier med små børn. Kan du give en idé til, hvor mig og min kæreste kan få det bedste tilbud på kanoudlejning i nærheden af Tørring såvel som Gudenåen, så skriv i kommentarfeltet her på bloggen, så jeg kan samle nye minder fra kanoture sammen med min helt egen familie.

Herunder nogle af de byer i Østjylland vi har jobbet i:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar