mandag den 1. april 2019

professionel guitarundervisning

Jeg havde gået rundt i lang tid med et brændende ønske om at lære at spille på et instrument, men jeg kunne ikke bestemme mig, hvilket også var årsagen til, at det tog mig så lang tid at komme i gang. Dog endte det med, at valget faldt på guitaren.

Da beslutningen var truffet gik jeg med det samme i gang med guitarundervisning i KBH. Jeg var nemlig ganske indforstået med, at hvis jeg virkeligt skulle lære noget, krævede det også, at jeg tog det seriøst. Først ville jeg lære at spille på akustisk guitar og dernæst på elektrisk guiater. Derfor gik jeg i gang med professionel guitarundervisning samtidig med. at jeg også anskaffede mig en solid begynderguitar.

Kombinationen af professionel guitarundervisning og det at jeg havde en akustisk guitar derhjemme til at øve videre på efter hver lektion, gjorde mig i stand til at fremskynde en proces, som normalt ellers kan være langsommelig og hård.
For det er langt fra nemt at lære at spille på guitar. Det kræver vilje, målrettethed og en ubændig lyst til at mestre instrumentet og de forskellige guitarakkorder. Jeg var heldig at have alle tre.
De første tre indledende måneder af min guitarundervisning var klart de hårdeste. At lære at spille på guitar var en disciplin, som var noget mere udfordrende end jeg havde regnet med. Dog begyndte brikkerne stille og roligt at falde på plads efter mange måneders ihærdighed.
Efter et undervisningsforløb på godt et 1 år lykkedes det mig at have tilegnet kompetence nok til at spille mellemsvære guitarnumre, der ikke kræver alt for meget teknik.
Derudover kan jeg samtidig mærke at indlæringskurven er eksponentiel stigende. Det går hurtigere med at lære nye ting og udvide mine tekniske kompetencer, idet der fundamentet hele tiden bliver større og stærkere – nu varer det ikke så længe inden jeg både kan spille rytmeguitar og guitarsolo!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar